-->

27 Kasım 2012 Salı

OKULLARDA SERBEST KIYAFET YASASI

Bugün gündeme  bomba gibi bir haber düştü. Yeni yönetmeliğe göre öğrenciler okulda tek tip kıyafet giymeye zorlanmayacak. Yani  formalar kalkacak, serbest kıyafet giyile bilinecek.
Ben bu konuya hiç te sıcak bakmıyorum. Neden mi ? Sebep çok bence.
1. Düzen her zaman iyidir.
2. Gelir düzeyi farklı olan aileler için ciddi sıkıntı yaratacak.
3. Çocuklar ''hergün ne giysem'' kaygısı yaşayacak.
4. Çocuklar arasında bir yarış ve beğenilme  arzusu oluşacak.
5.Öğrenci ve İdari kadro arasında sorun yaşanacak. Okul kapısında her gün görevli öğretmen kılık kıyafet kontrolü yapacak herhalde :) Kıyafet yönetmeliğine uyulmuş mu diye.
Bu maddeler böyle uzar da uzar.
Bütün gün bu konuya kafayı takmışken , dedim ki kızlar okuldan gelsin de , onlara da bu haberi vereyim . Bakalım onların tepkisi ne olacak?
İlk önce Buse'ye söyledim ( Mısra yanımızda değildi).Tepkisi beni şaşırttı. Çünkü hiç te memnun kalamadı  bu durumdan. Neden sevinmedin mi diye sorduğum da;
_ Anne , ne yani şimdi her gün ne giyeceğimizi mi düşüneceğiz.  Hem okula mı , gezmeye mi gidiyoruz? (anlaşılan  okulun belli bir disiplin ve kurallar çerçevesinde olmasından yana)
Bir de öğretmenler onu giyme, bunu giyme diye karışırlar. Demez mi?
11 yaşında çocuk bile bunları düşünüyor. Anlaşılan bu durum ona külfet geldi.
Sonra Mısra'ya sordum. Onun da tepkisi aynı oldu.
_ Şaka mı yapıyorsun anne, gerçek değil, di mi? _Neden kızım , sevinmedin mi? Her gün istediğini giyebileceksin.
_Hayır anne ! Hem çok karışık olur, hiç güzel olmaz.
Tabi çocuk büyük bir hevesle bekliyordu ablası gibi forma giyip, ilkokula  gitmeyi. Tam istediği oldu , ilkokula başladı, formasını giyip ablasıyla okula gitmeye başladı; ama  yeni yönetmelik onun bu hevesini kursağında bıraktı.
Üzülme kızım seneye olacak , şimdilik giyeceksin formanı diyerek bir de teselli ettim.
Çocukları da kendime benzetmişim yani :))
7 ve 11 yaşlarında ki kızlarım da benimle aynı fikirde. Sevinsem mi , üzülsem mi bilemedim doğrusu ? Oysa ben öğrenciyken böyle bir yasa çıksaydı sevinçten havalara uçardım herhalde. Çünkü en büyük hayalimiz Amerikan filmlerinde ki gibi okula serbest kıyafetle gitmekti ve forma giymekten nefret ederdim.
Çok şükür ki, şimdi çocuklarım  hayaller dünyasında yaşamıyor. Hayatın gerçeklerini  algılayıp , sorgulayabiliyorlar.
Bakalım bütün çocuklar bizimkiler gibi mi düşünüyor.


Forma benim için öğrenci demek ,  düzen demek, kolaylık demek,...
Şayet bu yeni yasanın amacı aileleri  forma masrafından kurtarmaksa  bunu devlet karşılayabilir pek ala! Forma kalkınca daha mı az masraf olacak sanki.
Çocukları özel okulda okuyan veliler de haklı olarak bu yasadan memnun .Çünkü tam bir para tuzağı halinde forma alışverişleri . Burada da bir haksızlık varsa ,bunun da önüne geçile bilinir pek ala!
Bir de formaların tek tip insan modelini temsil ettiğini söyleyenler var. Bence özgür düşünce serbest giyinmekle değil, eğitimle sağlanabilir.
Eğitim alanında o kadar eksiklerimiz , yanlışlarımız var ki ,kılık kıyafetin lafı bile olmaz bunların yanında. Önce insan  ve hayvan haklarını  benimseyen , doğaya karşı sorumlu , araştırmacı , okumayı  seven , fikir ve düşüncelerini özgürce ifade edebilen nesiller yetiştirilmeli . Çok ciddi bir sınav sorunumuz var ki , nasıl çözülecek bu sorun hala anlamış değilim.
Bir diğer konu ise; resmi törenlerde , bayramlarda artık öğrencilerin üniforma giymeyecekleri.
Şimdi bu görsel şölenin kaldırılmasının ne gereği  var, sorarım ?


Bunlar naçizane benim düşüncelerim bir anne, bir vatandaş olarak.
Son olarak ben  çocukların,  okula formayla gitmelerinden yanayım.

Ya siz ?

Paylaşmadan edemeyeceğim bir yazı var ki;
çok samimi duygularla yazılmış .
http://mserdark.com/uniformanin-sonu-felaketin-baslangici/

3 yorum:

  1. Ben de sizinle aynı fikirdeyim. Ülke şartlarında forma en iyisi.

    YanıtlaSil
  2. Çok yönlü düşünüyorum ama ben yine de formanin kaldirilmasinda siyasi bir ard niyet görüyorum. Okul formasinin kaldirilmasi gelir dagilimindaki dengesizligin iyice ayyuka çıkarılması hedefi egitim ogretim olan ve yeterince sorunu olan sektörün bundan zarar gormesi demektir! Serbest kiyafet özgür düşünceyi destekleyecek mi? ? Hiç sanmıyorum...

    YanıtlaSil
  3. Bende bir öğrenci olarak bu uygulamanın yanlış olacağını söylemekten kendimi alıkoyamıyorum.Nedenini açıklayayım her gün farklı kıyafetlerle gelebilecek arkadaşlarımızda var 1 ay boyunca aynı kıyafetlerle gelebilecek arkadaşlarımızda.Peki bu sorunu nasıl ortadan kaldıracaklar onu merak ediyorum...

    YanıtlaSil